Artikel 01 – Partijen
De overeenkomst wordt opgemaakt tussen:
1. Enerzijds, B & A Van de Velde BV, met maatschappelijke zetel te Langestraat 30, 9931 Lievegem en geregistreerd onder BE 0432 161 724.
Bereikbaar via +32 475 23 41 32 of info@wostwinkala.be hierna genoemd Wostwinkala.
Reservaties, offertes en overeenkomsten worden steeds geacht met B & A Van de Velde BV te zijn aangegaan.
2. Anderzijds, De Klant, hierna KLANT, namelijk de natuurlijke of rechtspersoon die de reservaties, offertes en overeenkomsten ondertekent of in wiens naam ze worden ondertekend. Een offerte of bestelling die wordt bevestigd per e-mail, wordt beschouwd als zijnde ondertekend.
Artikel 02 – Aanvaarding algemene voorwaarden & Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Wostwinkala en KLANT gesloten, inclusief bestellingen en offertes.
Afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn alleen aan Wostwinkala tegenstelbaar indien ze door Wostwinkala schriftelijk per mail worden bevestigd.
De onderhavige algemene voorwaarden hebben in elk geval voorrang op deze van de KLANT. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing zowel indien de klant een natuurlijke of rechtspersoon is die uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden de geleverde goederen of diensten verwerft of gebruikt, als tussen ondernemingen, bij handelstransacties die leiden tot het leveren van goederen of het verstrekken van diensten in het kader van een (geheel of gedeeltelijke) zelfstandige beroepsmatige of economische activiteit. Het feit dat de klant de algemene voorwaarden van Wostwinkala niet ontvangen heeft in zijn wettelijke moedertaal, ontslaat hem niet van hun toepassing. De klant kan desgewenst op zijn schriftelijk verzoek per mail een vertaling bekomen.
Artikel 03 – Offertes, bestellingen, Overeenkomsten & min. aantal personen
De offertes dewelke door Wostwinkala worden opgesteld zijn steeds vrijblijvend en kunnen op geen enkel ogenblik verbintenissen tegenover Wostwinkala voortbrengen. Ook de prijzen van de aangeboden formules zijn louter informatief en kunnen nooit een aanvaarding van een aanbod uitmaken, noch een verbintenis inhouden.
Behoudens expliciete toestemming van Wostwinkala ontstaat de overeenkomst, met de daarin vervatte rechten en plichten, pas op het ogenblik van de definitieve ondertekening van het contract door beide partijen; dan wel na een schriftelijke bevestiging per mail van de definitieve opdracht en tegenbevestiging hiervan per mail door beide partijen.
Indien een voorschot dient te worden betaald zal de overeenkomst pas ontstaan na de volledige betaling van het betreffende voorschot. Elke bestelling door de klant overgemaakt, verbindt wel de klant, doch Wostwinkala is slechts gehouden na schriftelijke aanvaarding per mail van de bestelling door Wostwinkala. Elke wijziging in de bestelling valt steeds ten laste van de klant. Wostwinkala kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor materiële vergissingen in haar offertes.
1. Wostwinkala houdt zich het recht voor om de betalingsvoorwaarden te wijzigen voor de definitieve ondertekening van de overeenkomst. Zij zal de klant tijdig op de hoogte brengen van de aangepaste voorwaarden. Deze laatste behoudt op dat moment het recht om kosteloos van het sluiten van de overeenkomst af te zien. De wijziging van deze voorwaarden kan ingegeven zijn door de hoogte van het totale bedrag, eventuele risico’s en de solvabiliteit van de klant. De toepassing hiervan geschiedt zonder enige verantwoording noch bewijsvoering.
2. Door het gebruik van verse producten kan het voorkomen dat sommige grondstoffen niet voorradig zijn (o.w.v. seizoen, aanvoer, marktaanbod, enz). Deze zullen vervangen worden door gelijkwaardige producten van dezelfde kwaliteit en prijs.
3. Afspraken met het personeel van Wostwinkala zijn niet bindend, tenzij deze schriftelijk via mail en door de daartoe bevoegde personen voor Wostwinkala zijn bevestigd.
4. Er kunnen maximum 12 personen aanwezig per sessie en per zaal.
Artikel 04 – Prijzen
1. Elke offerte/overeenkomst wordt steeds opgemaakt op basis van de door de klant verstrekte gegevens inzake locatie, tijdsindeling en aantal gasten. De prijs zal herbekeken worden indien zich hier wijzigingen in voordoen. (zie artikel 9: Definitief aantal personen). Indien na het sluiten van de overeenkomst door de klant wijzigingen worden aangebracht aan de in de overeenkomst overeengekomen gegevens inzake locatie, tijdsindeling, aantal gasten, benodigdheden… en eender welk ander gegeven, zullen deze wijzigingen mogelijks een verhoging van de in de overeenkomst afgesproken prijs met zich meebrengen. De overeengekomen prijs blijft de minimumprijs. Tevens zal een verhoging van de offerte worden toegepast wanneer de klant foutieve inlichtingen heeft verstrekt aan Wostwinkala o.a. Meer personen, extra consumptie.
2. De prijzen vermeldt op de prijslijsten, offertes en overeenkomsten zijn, tenzij anders vermeld steeds exclusief BTW. Volgende BTW percentages worden toegepast: 12 % op food, 21 % op drank, 21% op accommodatie.
3. Behoudens andersluidende schriftelijke bepaling in de overeenkomst wordt drank en voeding uitsluitend geleverd door Wostwinkala. Het is, tenzij schriftelijk overeengekomen, niet toegelaten eigen drank en voeding te nuttigen gedurende het evenement georganiseerd bij Wostwinkala noch is het toegelaten beroep te doen op eigen cateringdiensten.
4. Prijzen van opdrachten blijven 3 maanden na bevestiging van de opdracht door de klant geldig. Nadien heeft Wostwinkala eventueel het recht om deze aan te passen aan de prijzen die op dat ogenblik van kracht zijn en dit na onvoorziene prijsstijgingen van voedingswaren en/of dranken, of bijkomende taksen en/of de uurlonen. Deze aanpassingen zullen desgevallend gebeuren op basis van het gezondheidsindexcijfer overeenkomstig volgende formule: Basisofferteprijs x nieuw indexcijfer / aanvangsindexcijfer. Het aanvangsindexcijfer is dit van de maand voorafgaand aan de ondertekening van de overeenkomst.
5. Indien vóór de datum van het evenement de BTW wijzigingen ondergaat, wordt de totale prijs in dezelfde mate aangepast.
Artikel 05 – Opties & Reservaties
Bij aanvraag van een offerte, kan de klant een optie verkrijgen. Deze optie is vrijblijvend en gegarandeerd gedurende 1 week na het versturen van de offerte. Wanneer de klant zich akkoord verklaart met de offerte, is hij, tenzij anders overeengekomen, gehouden als bevestiging een voorschot te betalen, zoals bepaald in artikel 6: Voorschot. Pas nadat Wostwinkala het voorschot ontvangen heeft, evenals een schriftelijke tegenbevestiging per mail heeft gedaan, is de reservatie definitief aanvaard.
Artikel 06 – Voorschot
De betaling van het voorschot door de klant geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de algemene voorwaarden.
De betaling van het voorschot dient te gebeuren per online betaling tijdens de reservatie of per overschrijving naar rekeningnummer BE78 4443 6045 2186 en met vermelding van voorschot event (datum) en naam klant waarop offerte werd opgemaakt.
Artikel 07 – Annulering of opzegging van een bestelling of reservatie
Annulering van de bestelling is enkel schriftelijk mogelijk via mail met ontvangstbevestiging van Wostwinkala.
In geval van annulering of opzegging van de bestelling door de klant, is de klant een onherleidbare forfaitaire schadevergoeding aan Wostwinkala verschuldigd. Hiervoor hanteren we volgende regels, vanaf datum van bevestiging van de offerte:
- 1 week: geen extra kosten
- Bij het annuleren van de reservatie van de zalen op meer dan 3 dagen vooraf, wordt de helft van de kostprijs gefactureerd. Is de annulatie minder dan 3 dagen op voorhand, dan wordt de kostprijs van de huur van de vergaderruimte volledig gefactureerd
- Bij annulatie van een aantal personen die niet aanwezig kunnen zijn omwille van ziekte, wordt de reservatie terugbetaald tot 3 dagen vooraf. In geval van annulatie minder dan 3 dagen, wordt de helft van de kostprijs van de formule aangerekend als kostendekkende vergoeding.
- Allergieën of andere speciale wensen, horen wij graag op voorhand en het liefste bij reservatie.
De schadevergoeding geldt m.b.t. de overeengekomen prijs, alsmede extra’s, onverminderd het recht voor Wostwinkala om eventuele hogere schade aan te tonen of om de gedwongen uitvoering van de overeenkomst te vorderen.
Het door de klant betaalde voorschot wordt alleszins ingehouden als voorschot op de te betalen vergoeding en staat dus los van de extra schadevergoeding.
Wostwinkala kan zonder enige schadevergoeding de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden beschouwen in geval van faillissement, kennelijk onvermogen en elke andere wijziging aan de juridische of financiële toestand van de klant. Bij verlies van kredietwaardigheid (bv. faillissement, aanvraag tot gerechtelijk akkoord, staat van vereffening, schuldenregeling, e.d.m. of de dreiging hiermee) worden tevens alle nog niet vervallen facturen opeisbaar.
Artikel 08 – Facturatie & Betaling
De klant aanvaardt een geldige factuur te kunnen ontvangen zowel per post als per mail.
Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 14 dagen op rekening van Wostwinkala en met vermelding van het factuurnummer.
Elke niet-betaalde factuur brengt vanaf de vervaldag, van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest op van 10% per jaar tot op de datum van volledige betaling. Bovendien zal, zonder ingebrekestelling van rechtswege een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 10% op het openstaand factuurbedrag, met een minimum van 100 euro (excl. btw), onverminderd bijkomende invorderingskosten.
De laattijdige, onvolledige of niet-betaling van één vervallen factuur maakt alle niet-vervallen facturen opeisbaar. Bij gebrek aan betaling van de factuur op de vijftiende dag na de verzending van een aanmaning, kan de overeenkomst met de klant door Wostwinkala door middel van een loutere kennisgeving bij aangetekend schrijven eenzijdig en buitengerechtelijk worden ontbonden, onverminderd het recht van Wostwinkala om schadevergoeding te vorderen. Daarbij heeft Wostwinkala onder meer het recht om de diensten onmiddellijk te staken of stop te zetten.
In de mate de klant enige betalingsvoorwaarden of andere verplichtingen niet naleeft, heeft Wostwinkala het recht om haar verplichtingen op te schorten of uit te stellen in verband met andere lopende contracten tussen partijen.
Eventuele klachten m.b.t. de facturatie dienen de zetel van Wostwinkala te bereiken binnen de zeven werkdagen na factuurdatum en dit per aangetekend schrijven.
De door de klant verrichte betalingen worden in mindering gebracht van de oudste openstaande facturen. De klant verbindt er zich toe – zolang één of meerdere facturen openstaan – op eerste verzoek van Wostwinkala een zekerheid te stellen voor de betaling van voormelde facturen en dit in de door Wostwinkala gewenste financiële vorm.
Artikel 09 – Definitief aantal personen
Het definitieve aantal personen kan tot 3 dagen voor het event door de klant worden gewijzigd en dit via mail op info@wostwinkala.be met tegenbevestiging per mail. Wostwinkala zal in voorkomend geval de kostprijs voor de reservatie van extra personen bijkomend aanrekenen aan de klant.
Indien op het evenement het aantal aanwezige mensen minder is dan het aantal doorgegeven zal het gereserveerde aantal aangerekend worden.
Indien op het evenement meer gasten opdagen dan het aantal doorgegeven, zal de kostprijs voor de extra gasten aangerekend worden aan de klant.
Artikel 11 – Schade
Het is niet toegestaan materialen aan muren, plafonds, vloeren of in de tuin (bomen, struiken, grond, …) te bevestigen, waarbij enige beschadiging aan het gebouw optreedt (bv. boren, nagels, schroeven, putten, …)
Om een vlotte organisatie te kunnen waarborgen, vragen we de klant zich te houden aan de gemaakte afspraken en tijdsplanning.
De klant dient Wostwinkala te vrijwaren voor alle schade aan de aangeleverde installaties dewelke door zijn eigen toedoen of deze van zijn gasten wordt aangericht.
Artikel 12 – Rookverbod
Naar wettelijke bepaling geldt een algemeen rookverbod in de lokalen en orangerie. Dit dient door de klant en zijn gasten gerespecteerd te worden, bij gebreke waaraan de hieruit voortvloeiende eventuele boetes en sancties te zijnen laste vallen. Wostwinkala houdt zich eveneens het recht voor om bij de niet-naleving van het rookverbod de overtreders uit het pand te verwijderen, eventueel met hulp van de hiertoe bevoegde openbare ambten. Gelieve geen peuken in de tuin of de omgeving van onze zaak achter te laten. De nodige asbakken worden hiervoor voorzien. Vraag er gerust naar.
Artikel 13 – Veroorzaakte schade & Vrijwaring
De klant is aansprakelijk voor elke schade toegebracht aan het gebouw, tuin, terras en alle binnen of buiten het gebouw aanwezige goederen ingevolge fouten of onvoorzichtigheden begaan door hemzelf, zijn gasten en elke andere persoon die voor, na of tijdens het evenement aanwezig is of voor zijn rekening werkt.
Wostwinkala is evenmin verantwoordelijk voor diefstal, brand en ongevallen die zich zouden voordoen op de parking, in het gebouw of vestiaire, tuin en terras.
Partijen komen bovendien overeen dat Wostwinkala ontslaan is van iedere verantwoordelijkheid voor o.m. schade aan en/of diefstal, verdwijning of beschadiging van voertuigen die zich op of rond de parking bevinden en de hierin aanwezige voorwerpen, dusdanige materiële of lichamelijke schade toegebracht aan cliënteel of derden door toedoen van zichzelf, gasten, elke andere persoon die voor, na of tijdens het evenement aanwezig is of voor zijn rekening werkt, of door derden.
Verdwenen leeggoed, bestek, bloemen en andere materialen die eigendom zijn van Wostwinkala zullen eveneens aangerekend worden aan de klant.
Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst is Wostwinkala tevens niet verantwoordelijk voor de materialen en producten die de klant zelf meebrengt. De klant dient zelf een eventuele verzekering te sluiten voor de materialen en producten die hij zelf meebrengt.
De klant dient Wostwinkala te vrijwaren voor alle schade die ten gevolge van (geluid)hinder wordt veroorzaakt en aanvaardt het recht van laatstgenoemde om in te grijpen wanneer de wettelijk toegestane geluidsnormen worden overschreden. Wostwinkala heeft hierbij de mogelijkheid het evenement stil te leggen zonder dat zij kan worden veroordeeld tot vergoeding van enige schade.
Artikel 14 – Overmacht
In geval van onmogelijkheid tot uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht, is de overeenkomst van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden. De klant wordt zo spoedig mogelijk in kennis gesteld van de overmachtssituatie. In geval van overmacht wordt Wostwinkala ontslagen van haar aansprakelijkheid voor het niet uitvoeren van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
Onder overmacht wordt onder andere begrepen:
- iedere gebeurtenis waar Wostwinkala redelijkerwijze geen controle over heeft, inbegrepen maar niet beperkt tot: ongevallen, stakingen, lock-outs, opstanden, oorlog, gebrek aan vervoersmiddelen, brand en breuk van machines, uitval van systemen,…
Artikel 15 – Bezoedeling
In geen geval mag het doel van het evenement zoals afgesproken werd met de klant eenzijdig worden gewijzigd. De klant verbindt er zich toe het imago van Wostwinkala te vrijwaren van elke mogelijke bezoedeling, zoals (niet-limitatieve opsomming): geluidshinder, vandalisme, ruzies en
dergelijke. De klant zal aan Wostwinkala een schadevergoeding dienen te betalen ingeval een bezoedeling van welke aard dan ook het imago van Wostwinkala schaadt. Deze schadevergoeding zal door Wostwinkala worden begroot cfr. de door haar geleden schade.
Artikel 16 – Copyright
Voor elk gebruik van de naam Wostwinkala of van de verbonden exploitatienamen, fotomateriaal dat behoort aan Wostwinkala moet vooraf schriftelijke toestemming verkregen zijn. Indien er tijdens een evenement opnames gemaakt zullen worden, dient Wostwinkala hiervan op de hoogte gesteld te worden.
Artikel 17 – Verzekeringen
Brandverzekering – Wostwinkala beschikt over een brandverzekering conform de wetgeving voor de locatie.
De klant dient Wostwinkala te vrijwaren voor alle risico’s en schade die kunnen ontstaan tijdens het evenement.
Wostwinkala beschikt over de reguliere BA-Uitbating.
Artikel 18 – Nietigheid bepalingen
Indien één van onderhavige Algemene Voorwaarden nietig en/of onuitvoerbaar zou blijken, blijven de andere voorwaarden niettemin onverkort van kracht. De klant en Wostwinkala zullen in overleg treden teneinde een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling overeen te
komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen. Wostwinkala behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden ten allen tijde te kunnen wijzigen of actualiseren, zonder enige voorafgaande berichtgeving.
Artikel 19 – Betwisting
Elke wijziging na bevestiging van de offerte dient schriftelijk per mail aan ons doorgegeven te worden via mail, met een tegenbericht van Wostwinkala. Mondelinge afspraken kunnen geen verbintenis tot stand brengen.
Eventuele klachten m.b.t. het evenement dienen aangetekend geformuleerd worden binnen een vervaltermijn van 7 dagen na datum van het evenement. Klachten en/of geschillen, van welke aard ook, geven de klant niet het recht de nakoming van zijn verplichtingen jegens Wostwinkala op te schorten, noch het recht om de bestelling te annuleren. Indien de klacht gegrond is, zal de maximale aansprakelijkheid van Wostwinkala in elk geval de prijs van de dienst niet overschrijden en heeft Wostwinkala de keuze om indien mogelijk de gebrekkige of niet-conforme dienst aan te passen, of om de klant te vergoeden voor de door hem geleden directe schade (beperkt tot maximaal de prijs van de desbetreffend kostprijs van de dienst).
Elke betwisting van een overeenkomst met Wostwinkala wordt beheerst door de Belgische wetgeving waarbij uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement GENT bevoegd zijn om de geschillen te beslechten, ongeacht de aard en plaats van uitvoering van de overeenkomst.